Seo

SEO Eğitimi – Anahtar Kelimeler

SEO Eğitimi - Anahtar Kelimeler

Anahtar kelime, bir kişinin belirli bilgileri bulmak için arama motoruna girdiği sorguyla eşleştirmek için kullanılan bir terimdir. Çoğu insan iki ila beş kelimeden oluşan arama cümleleri girer. Bu tür ifadelere arama cümleleri, anahtar kelime cümleleri, sorgu cümleleri veya sadece anahtar kelimeler denilebilir. İyi anahtar kelime öbekleri belirgin ve açıklayıcıdır.

Anahtar kelimelerle ilgili aşağıdaki kavramlar, bir web sayfasındaki anahtar kelimeleri optimize etmeye yardımcı olur.

Anahtar Kelime Frekansı

Bu, bir anahtar kelimenin bir web sitesi başlığında veya açıklamasında ne sıklıkta göründüğü şeklinde hesaplanır. Frekansla aşırıya gitmek istemezsiniz, çünkü bazı motorlarda bir kelimeyi çok defa tekrarlarsanız, “spam” veya anahtar kelime doldurma işleminden ceza alırsınız.

Genel olarak, anahtar kelimenizi makalede elinizden geldiğince, meta etiketler listenizde 3-6 defa tekrarlayın.

Anahtar Kelime Ağırlığı

Aynı sayfada görünen toplam kelime sayısına kıyasla, web sayfanızda görünen anahtar kelimelerin sayısını belirtir. Bazı arama motorları, belirli bir anahtar kelime araması için web sitenizin sırasını belirlerken bunu düşünür.

Genellikle işe yarayan bir teknik, belirli bir anahtar kelimeyi vurgulayan kısa bir paragraf uzunluğunda vurgulayabilirsiniz. Toplam kelime sayısını minimumda tutarak, vurguladığınız anahtar kelimenin “ağırlığını” artırabilirsiniz.

Anahtar Kelime Yakınlığı

Anahtar kelimelerin birbirleriyle ve bazı durumlarda sorgulanan anahtar kelimeyle aynı anlama sahip diğer kelimelerle ilişkili olarak web sayfalarına yerleştirilmesini ifade eder.

Anahtar kelime yakınlığına göre anahtar kelime eşlemesi yapan arama motorları için, bağlı krediler ev kredisi, yalnızca “ev kredisi” ibaresini aradığınızı varsayarak ev ipoteği kredisinden bahseden bir alıntıyı geçersiz kılar.

Anahtar Kelime Önemi

Bir sayfada, anahtar kelimelerin ne kadar erken veya yukarı bulunduğunun bir ölçüsüdür. Bir sayfada ilk başlıkta ve ilk paragrafta (ilk 20 kelime veya daha fazla) anahtar kelimeler bulundurmak en iyisidir.

Anahtar Kelime Yerleşimi

Anahtar kelimelerinizin bir sayfaya yerleştirildiği yer çok önemlidir. Örneğin, çoğu arama motorlarda, anahtar kelimeleri sayfanın Title veya Heading  etiketlerine yerleştirmek daha fazla alaka kazandıracaktır. Bazı motorlarda, anahtar kelimeleri bağlantı metnine yerleştirmek, ekranda bir tarayıcıda altı çizili olan kısım, bu kelimelerle daha fazla alakalı olabilir.

Anahtar Kelimeler koymak için en iyi yerler

Ana anahtar kelimelerinizi kullanmaya çalışmanız gereken yerlerin bir listesi.

  • <title> ( Başlık )etiketindeki anahtar kelimeler.
  • <meta name=”description”> (açıklama) daki anahtar kelimeler.
  • <meta name=”keyword”> (etiket) içindeki anahtar kelimeler.
  • <h1> veya diğer başlık etiketlerindeki anahtar kelimeler.
  • <a href=”http://linkverme.com”> anahtar kelimeler </a> bağlantı etiketlerindeki anahtar kelimeler.
  • <body> (makale’nin içerik kısmı) içerisindeki anahtar kelimeler.
  • Alt etiketlerde anahtar kelimeler.
  • URL’deki veya web adresindeki anahtar kelimeler. Yani domainde ki anahtar kelime ör: www.siteadi.com.

Anahtar Kelimeleri Bulma

Web siteniz için anahtar kelimeler bulmanın birçok farklı yolu vardır. Bazı iyi anahtar kelime fikirleri:

  • Potansiyel kelimeler, insanlar ürününüzü veya hizmetinizi bulmak için kullanır.
  • Potansiyel müşterilerinizin ürün veya hizmetinizle çözmeye çalıştığı sorunlar.
  • Rakiplerin web sitelerinde kullandıkları anahtar sözcük etiketleri.
  • Rakiplerin web sitelerinde görünür sayfa ara yüzü.
  • En iyi arama motorlarında ilgili arama önerileri.
  • Google Anahtar Kelime Aracı gibi çevrimiçi bir araç kullanma.
  • Web sitenizi dikkatlice analiz ederek ve uygun anahtar kelimeler bularak. Bu elde ettiğiniz kelimelerle uzman SEO metin yazarları yazabilirsiniz.
  • Anahtar kelimeleriniz için, özellikle de kök kelimenin ne olduğuna ve zaman içinde sayfaları optimize ederken Google’ın bu kelime için bir eş olarak gördüğü şeye dikkat edin.
  • Siteniz için doğru anahtar kelimeleri belirlemek üzere beyin fırtınası yapabilirsiniz.

Word Stemming Nedir?

Google, kelimelerin tüm biçimlerini – tekil, çoğul, fiil formunun yanı sıra, belirli bir arama sorgusu için döndürülecek benzer kelimelerin tümüne izin veren bir özellik kullanır .

Dolayısıyla, birisi “ev planları” yazarsa, yalnızca bu ifadeye göre optimize edilmiş sayfaları değil aynı zamanda tüm ifadeleri içeren sayfaları da döndürür. Örneğin, “ev planı”, “ev planlaması”, “ev planlayıcısı”.

Anahtar kelimeler hakkında biraz bilginiz olduğunu ve onları nasıl tanımlayacağınızı ve nerede kullanacağınızı bildiğinizi umuyoruz. Bir sonraki bölümde meta etiketlerin daha iyi sonuçlar almak için nasıl optimize edileceği açıklayacağım.

Yazar Hakkında

Beytullah Toprak

Genç girişimci olarak web sitemde siz değerli okuyucularımıza elimden geldiğince bilgi aktarmak hem öğrenmek , hem sizlere öğretmek amaçlamaktayız.

Yorum Yap