SEO Eğitimi: Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç ​​Kılavuzu

SEO nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) , bir web arama motorundaki kullanıcılar için bir web sayfasının veya web sitesinin görünürlüğünü ve kalitesini artırmaya yönelik adım adım bir süreçtir. Ayrıca, kullanıcıların arama sorgusu için “doğal” veya “organik” sonuçlar olarak da adlandırılır. Arama motorlarındaki sıralamayı ve web sitelerinize gelen trafiği artırmak için bir yöntemdir.

SEO nasıl çalışır?

Şimdi bu Arama Motoru Optimizasyonu eğitiminde, SEO’nun nasıl çalıştığını öğrenelim:

Adım 1) Bu adımda, iş hedefinizi tartışmanız gerekir.

Adım 2) İlk anahtar kelime analizi ile başlayabilirsiniz.

Adım 3) Ana sayfa ve anahtar kelime kombinasyonunu tanımlayın.

Adım 4) Daha fazla kullanıcı çekmek için kaliteli makale veya içerikler oluşturun.

Adım 5) Bu adımda site içi ve site dışı optimizasyon aktiviteleri yapmanız gerekmektedir.

Adım 6) Arama sıralama ve trafik raporlarını takip edin.

SEO Başarısını Ölçmenize Yardımcı Olacak Şeyler:

  • Anahtar kelime sıralaması.
  • Web sitesi trafiği.
  • Web siteniz hakkında bir izlenim yaratmak (markalaşmak).

Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO ve Teknik SEO Nedir?

Yeni başlayanlar için, aşağıdaki tablo ana SEO tekniklerini açıklar:

seo egitimi
Seo Teknik Türleri Tablosu

Arama motorlarında en iyi sıralamayı elde etmek için kullanılan başlıca üç tür SEO tekniği vardır.

  • Sayfa içi SEO
  • Sayfa dışı SEO
  • Teknik SEO

Tüm bu teknikleri birbiri ardına öğrenelim:

Sayfa İçi SEO Optimizasyon Teknikleri:

Sayfa için SEO yönteminde, başlık etiketine ve meta açıklamasına anahtar kelimeyi koymanız gerekir. Ayrıca, tüm web sayfalarınızda ana içeriğinizin içinde anahtar kelimeye sahip olmanız gerekir.

Bu yöntem ağırlıklı olarak web sitesi içeriği, başlıklarda anahtar kelime kullanımı, site yapıları ile birlikte iç ve dış bağlantılara odaklanır.

İşte bazı Önemli Sayfa İçi SEO Görevleri:

Başlık ve Meta Etiketler:

  • Başlıklar ve meta açıklamalar her sayfa için benzersiz olmalıdır.
  • Başlık uzunluk 50 – 65 karakter olmalıdır.
  • Açıklama uzunluğu 160 karakterden fazla içermemelidir.
  • Doğal olarak anahtar kelimeleri içermelidir.

Bağlantı metni:

  • Bağlantı linkini kısa tutun.
  • Bağlantı başına anahtar kelime ekleyin.

Görüntü Optimizasyonu:

  • Resim dosya adı açıklayıcı olmalıdır. Dosya adında anahtar kelimeler kullanabilirsiniz.
  • Tüm görsellerin alt etiketi olmalıdır. Kullanım, resim alt etiketinde anahtar kelimeyi kullanabilir.
  • Büyük boyutlu bir resim kullanmayın.
  • Dosya uzantısını png veya jpeg olmasına dikkat ediniz.

Dahili Bağlantı:

  • Kullanıcı hemen çıkma ve sitede uzun süre kalması için makale içerisinde benzer başka bir makale linki ekleyin.
  • Kullanıcı istediğine rahat ulaşabileceği bir ara yüz için tüm önemli sayfaları ana sayfanıza ekleyin.

İçerik Optimizasyonu:

  • Web sitesindeki içerik özgün olmalıdır.
  • İçeriğin küçük paragraflar halinde yazılması ve H1, H2, H3, H4 ve kalın, italik stili uygun şekilde kullanılması gerekir.
  • Birincil ve ikincil anahtar kelimelerin uygun şekilde dahil edilmesi
  • İçeriğin uzunluğu çok büyük veya çok küçük olmamalıdır.
  • İçeriği anahtar kelimeye abartmadan okunamayacak hale getirmemeye dikkat ediniz.

XML Site Haritası:

  • XML site haritası oluşturun.
  • Site haritasındaki tüm genel URL’lerden bahsedin.
  • XML site haritasını arama motorlarına kaydederek hızlı index almasını sağlayabilirsiniz.

Robots.txt:

  • Arama motoru botları gereksiz veya indexlemek istemediğiniz sayfa url ve uzantıları engellemek için mutlaka robot.txt oluşturun.

Sayfa İçi SEO Araçları:

  • SEMrush Content Audit
  • Screaming Frog
  • SEO Writing Assistant

Sayfa Dışı SEO Optimizasyon Teknikleri:

Bu dijital pazarlama yönteminde arama motoru konumunuzu yükseltmek için web sayfalarınızın dışında belirli bir görevi gerçekleştirmeniz gerekiyor.

Sayfa Dışı Kontrol Listesi:

Sizin faydalı bir içeriğinizi veya sitenizin ana bağlantısınız diğer ilgili ve aynı kategoride ki web sitesinde yayınladığında faydalı backlink ile sitenize daha fazla ziyaretçi ve aramalarda üst sıralama açısından çok faydalıdır.

Aşağıda, hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacak bazı önemli sayfa dışı görevler verilmiştir.

  • Misafir Bloglama: Konuk yazarlık olarak da bilinen misafir bloglama, başka bir web sitesi için içerik yazmaktır. Site sahiplerinin marka güvenilirliğini ve bilinirliğini artırmalarına yardımcı olur. Medium gibi yerlerde faydalı makale yazarak sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.
  • 404 Bağlantı Yönlendirme: Web sitenizin bozuk veya daha önce silinmiş bağlantıları tarayarak doğru bir bağlantıyla yönlendirme yapmak.
  • PDF Bağlantıları: PDF bağlantısı, yükleme PDF belgenizde verilen bağlantılardır. Bir e-posta adresi, web adresi ve diğer sayfalara referans için bağlantılar ekleyebilirsiniz. Bu yöntemle ziyaretçi çekebilirsiniz.
  • Forum veya Soru-Cevap siteleri: Soru-Cevap siteleri ve forumlar, belirli topluluğunuzla etkileşim kurmak için ideal bir yöntemdir. Bu aktivite, SEO oluşturmanıza, işletme markanızı geliştirmenize ve blog trafiğinizi artırmanıza yardımcı olur.
  • Video Oluşturma ve Paylaşma: Web sitenizin konusu veya konusu ile ilgili videolar oluşturup Youtube ta paylaşmak.
  • Sosyal Medyayı Etkili Kullanma: Sitenizin tanıtımı için sosyal medya etkili kullanmalısınız. Siteniz ile alakalı paylaşımlar yaparak veya Facebook veya Telegram gibi sitelerde grup oluşturarak hatırı sayılır daimi kalıcı ziyaretçi topluluğu oluşturabilirsiniz.

Site Dışı SEO Araçları:

  • SEMrush Blacklink Audit
  • Ahrefs
  • Moz
  • Google Benim İşletmem

Teknik SEO:

Teknik SEO, web sitenizi tarama ve indeksleme aşaması için optimize etme yöntemidir.

Teknik SEO’nun temel amacı, bir web sitesinin altyapısını optimize etmektir. Amazon, Alibaba gibi ünlü çevrimiçi alışveriş portalları, en yüksek arama motoru sıralamasını elde etmek için bu yöntemi kullanır.

İşte Teknik SEO için bazı önemli ipuçları/kontrol listesi:

  • Google Search Console sitenizi doğrulama yaparak ekleme.
  • XML site haritanızı Google ve Bing arama motorlarına gönderin
  • robots.txt dosyasını oluşturmak.
  • Uzun makale linklerini optimize edin.
  • PageSpeed Insights veya Gtmetrix ile web sitenizin yükleme hızını kontrol edin.
  • Google analytics yardımıyla kullanıcı ziyaretçi analiz yapma.
  • Web sitenizin mobil uyumluluğunu test edin.
  • Sitede SSL kurulu olup olmadığını kontrol edin.
  • Kırık bağlantıları bulut düzenleme veya yönlendirme yapma.

Teknik SEO Araçları:

  • GSC & GA
  • PageSpedd Insights
  • Merkle Schema Markup Generator
  • SEMrush Site Audit
  • Structured Data Markup Helper
  • Google Mobil Uyumluluk testi
  • Google Search Console
  • Google Analytics

SEO: Tasarım ve Düzen

Arama motorları çok akıllıdır, ancak ilgilendikleri içeriği okuyabilen insan değil, yazılımdır. Yani sitenizi çok karmaşık hale getirirseniz, arama motoru sitenizin içeriğini doğru bir şekilde anlayamaz. Son olarak, indeksleme verimli olmaz, bu da web siteniz için düşük bir sıralamaya neden olabilir.

Kullanıcı Dostu Web Tasarımı Oluşturma

SEO’ya yeni başlayanlar kılavuzunda, bir web sayfasının SEO dostu web tasarımını oluşturmak için yöntemler öğreneceğiz:

İşte web siteniz için bir web sayfası tasarlamadan önce bilmeniz gereken birkaç kural.

  • Bazı uzmanlar anahtar kelime yoğunluğunun %5 olması gerektiğine inanırken bazıları ise %20 olması gerektiğini söylüyor. Bu nedenle, %10 olan ortalama ile gitmelisiniz.
  • Web sitenizin konusuna uygun olmayan içerik yazıları yazmayın.
  • Web siteniz için kesinlikle hayati olmadığı sürece Flash, Hareketli Gifler vb.’den kaçınmaya çalışın.

SEO Optimizasyon Teknikleri

Şimdi, SEO optimizasyon tekniklerini öğrenelim:

İşte bazı önemli SEO optimizasyon teknikleri:

  • İşletmenizle ilgili anahtar kelimeleri araştırmalısınız
  • Rakiplerinizi belirleyin, kıyaslama tekniklerini kullanın ve rekabet düzeyini belirleyin
  • Her sayfa için açıklayıcı başlık etiketleri ekleyin.
  • İçeriğinizde ve dahili köprülerde uygun anahtar kelimeler kullanın.
  • Yükleme Süresini En Aza İndirme.
  • Görüntüler büyük boyutlu olmamasında dikkat edin çünkü açılış hızı etkileyecektir.
  • Yeni bir siteniz var ise veya az kullanıcı ziyaretçisi varsa kampanya veya çekiliş gibi etkinlik yapabiliriniz.
  • Sıralamaları veya hedeflenen anahtar kelimeleri kontrol etmeye devam edin.
  • Her zaman Kaliteli içerik eklemeye bakmalısınız.

SEO metin yazarlığı nedir?

SEO metin yazarlığı , bir web sayfasında metinleri kullanıcı tarafından okunabilecek şekilde yazma yöntemidir. Ayrıca belirli arama terimlerini de hedefler. Ayrıca hedeflenen arama terimleri için arama motorlarında üst sıralarda yer almayı hedefler.

Kaliteli İçeriğe Sahip Olmak Neden Önemlidir?

Kaliteli içeriğin web siteniz için kesinlikle gerekli olmasının bazı nedenleri.

  • Başkalarının arkadaşlarına önermesi için sitenize benzersiz bir şey ekleyin.
  • Kaliteli içerik, başka bir web sitede sahibi sitenizin sitenizi paylaşabilir bunun sayesinde doğal backlink almış olursunuz.
  • Site ziyaretçiniz sitenizin bir sonraki içerik güncellemesini dört gözle beklerse ve sitenizi tekrar tekrar ziyaret etmeye devam ederse.

Arama Motoru Nedir?

Arama motoru, bir konu veya bilgi için aramamıza yardımcı olan internet tabanlı bir yazılımdır.

Arama Motoru Nasıl Çalışır?

SEO Eğitiminde, Arama Motorlarının nasıl çalıştığını öğreneceğiz:

arama motoru
Arama Motoru Çalışma Sistemi

Arama motoru işlevi dört farklı bölümde:

  • Tarama – Süreç, web sitesindeki web sayfasındaki tüm bilgileri meta verilerini tarayarak başlar
  • İndeksleme : Bu yöntem, web sayfanızı ve bağlantılı sayfalarını arama motoru sonuçlarında indeksler.
  • Uygunluk : Bu sonraki işlem algoritmasında, dizindeki web sitesi sayfalarının arama dizesiyle alaka düzeyini listeler.
  • Sonuç Alma : Bu adımda, ilgili bir arama sorgusuna göre en iyi sonucunu alacaksınız.

En Son Google SEO Güncellemeleri ve Algoritma Değişiklikleri

Google BERT nedir?

Google BERT güncellemesi, kullanıcı arama sorgularının daha iyi anlaşılması için BERT modellerini kullanır. Bu güncelleme esas olarak arama sıralamalarını ve öne çıkan snippet’leri etkiler. BERT’nin tam biçimi, Transformatörlerden Çift Yönlü Kodlayıcı Temsilleridir.

Google Penguen nedir?

Google Penguin, ilk olarak Nisan 2012’de duyurulan başka bir algoritma güncellemesidir.

Google’ın Web Yöneticisi yönergelerini ihlal eden web sitelerinin arama motoru sıralamalarını düşürün. Bu çoğunlukla çeşitli siyah şapka SEO teknikleri kullanılarak yapılır.

Google Panda nedir?

“Panda, genel olarak sitelere uygulanan ve en hayati sıralama sinyallerinden biri haline gelen bir algoritma. Bir sitenin kalitesini ölçer. Bu güncelleme, Google’a kaliteyi hesaba katmasını söyler ve buna göre sıralama yapar.

Güncellenen Google Panda, sayfalarınızın ve web sitenizin kalitesini de derecelendirmeyi amaçlar. Google’ın sitenizle ilgili olarak derecelendirebileceği ve algoritmanızı tanıyabileceği şeylere dayanır.

RankBrain nedir?

RankBrain, Google’ın kullanıcılar için son derece alakalı arama sonuçları sunmak için arama sonuçlarını işlemesine yardımcı olan bir diğer önemli makine öğrenimi tabanlı arama motoru algoritmasıdır.

RankBrain temel olarak Google’ın sorguları hassaslaştırmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bununla birlikte, web sayfalarını sıralamaya yardımcı olmak için de kullanılır.

Önemli Google güncellemeleri

  • Fred – Düşük değeri ve tekrarlanan içeriği kontrol eden SEO güncellendi
  • Panda – Yinelenen veya zayıf içeriği kontrol edin
  • Penguen-Zayıf geri bağlantılar
  • Hummingbird – Gerçek aramadan ziyade arama amacı

Mobil SEO Nedir?

Mobil SEO , daha düşük bant genişliğine sahip farklı ekran boyutlarındaki mobil cihazlarda görüntülenmeye uygun hale getirmek için bir web sitesi tasarlama sürecidir.  Mobil cihazlar için web sitesi tasarlarken biraz daha dikkatli olmanız gerekir.

Mobil uyumlu web siteleri için önemli özellikler şunlardır:

  • İyi bir mobil web sitesi duyarlı bir tasarıma sahip olmalıdır.
  • Bir mobil web sitesinin içeriği, ekranı yakınlaştırmaya gerek kalmadan okunabilir olmalıdır.
  • Mobil SEO dostu site uygun yazı tiplerine, renklere ve düzenlere sahip olmalıdır.
  • Parmağınızın yardımıyla kolayca tıklanabilir olmalıdır.
  • Mobil cihazlar için optimize edilmiş sitede, her şeye erişebilmek için kullanışlı menü olması gerekir.

SEO’nun Avantajları

İşte, SEO kullanmanın önemli faydaları\ artıları:

  • Çeşitli SEO teknikleri, web sitelerinize daha fazla trafik çekmenize yardımcı olur.
  • Ürününüzü Google’da markalaştırmanın en etkili yolu.
  • Arama Motorlarında görünürlüğü artırın.
  • Yerel bir işletmeyi Uluslararası İşletmeye dönüştürün.

SEO’nun Dezavantajları

Arama Motoru Optimizasyonu kullanmanın eksileri/dezavantajları şunlardır:

  • SEO yavaş bir süreçtir, bu nedenle bazen istenen sonucu elde etmek aylar veya yıllar alabilir.
  • Bu süreçte sürekli kombinasyon olarak teknoloji + içerik + analitik.